12 points go to… Sint-Niklaas! De stad supportert mee voor Hooverphonic op het Eurovisiesongfestival

12 points go to… Sint-Niklaas! De stad supportert mee voor Hooverphonic op het Eurovisiesongfestival

16 maart 2021 2 Door Deugenieten

Sint-Niklaas lanceert #9100forhooverphonic. Met dit initiatief wil de stad haar lokaal talent in de kijker zetten. Dat de Wase hoofdstad een echte broeihaard voor talent is, blijkt immers uit de deelname van Hooverphonic aan het Eurovisiesongfestival in mei.

Stad Sint-Niklaas is bijzonder trots op de participatie van Hooverphonic aan het Eurovisiesongfestival. Dat twee van de drie bandleden van Hooverphonic Sint-Niklase roots hebben toont aan dat de stad kwalitatieve artiesten kan aanleveren die de Belgische driekleur met trots zullen vertegenwoordigen op het grootste muzikale evenement ter wereld. “Onze 12 punten gaan zonder twijfel naar dit muzikaal talent van eigen bodem en we duimen voor de overwinning”, licht Ine Somers, schepen voor Economie, Evenementen, Stadspromotie en Digitalisering, toe.

Lokale #9100forhooverphonic-producten

De deelname van Hooverphonic aan het Eurovisiesongfestival 2021 valt in de smaak bij de Sint-Niklazenaars. Zo kan Hooverphonic alvast rekenen op de steun van een tiental handelaars die verschillende limited edition #9100forhooverphonic-producten ontwikkelden om de band mee naar de overwinning te leiden.

  • Brouwerij Verhofstede brengt een culinaire cover van de bekende Edelweiss Gin in een muzikaal jasje. De Edelweiss Gin is bekend voor zijn florale toetsen en noten van citrus en werd bekroond met een zilveren medaille. Daarnaast is deze spirit een echt limited edition collectors item, want Brouwerij Verhofstede bottelde slechts 500 flessen van deze ambachtelijk gedestilleerde gin.
  • Choloade-Atelier Vyverman en Ambachtelijk Chocolatier Wauters verrassen met “A Taste of Music”, een prachtig samenspel van acht pralines verpakt in een gepersonaliseerde box in het Eurovision-thema. Omdat de chocolatiers overtuigd zijn van de overwinning, vind je in de box ook een praline met het speciaal ontworpen #9100forhooverphonic-logo, gemaakt met GOLD-chocolade!
  • Keurslager De Castro prikkelt de smaakpapillen met een gezonde “la belle flamande” hamburger van 100% kippenvlees.
  • Balls & Glory liet zich inspireren door hun favoriete conceptalbum ‘Jackie Cane’. Met deze heerlijke gehaktbal van kip met een glorieuze vulling van zongedroogde tomaten, topping van Parmezaanse kaas met stoemp overgoten met een gravy en green curry geniet je van de full experience.
  • Familiezaak Dheer’s Snack is al meer dan 100 jaar een gevestigde waarde in Sint-Niklaas. Het muzikale ensemble van hun heerlijke ambachtelijke broodjes, konden ook het hart van Alex Callier veroveren. ‘Rumour has it’ dat hij zijn favoriete broodjes Martino en Club Kip hier durft verorberen.
  • Cremerie François speelt in op de smaakpapillen van Alex Callier en ontwikkelde een lactosevrij ijsglaasje gevuld met amarena-ijs en chocolade-ijs.
  • Theespecialist en koffiebranderij Van Poeck komt met een exclusieve Hooverphonic-thee en -koffie. ‘Den Thé van Calljé’ is een lekkere groene Chinese thee waarmee je je stembanden opwarmt. Van Poeck creëerde ook een koffie: ‘Den Meug van Mon’ met versgebrande koffiebonen uit Brazilië en Colombia.
  • Brass Monkey maakt de Eurovision-party compleet met de ideale partysnack: hun interpretatie van een portie heerlijk verse frietjes met speciaalsaus. De frietjes kregen toepasselijk de naam ‘Vinegar & Salt’, een knipoog naar de gelijknamige song van Hooverphonic. De frietjes worden gepimpt met opgelegde rode ui (vinegar), kruidenzout (salt), lente-ui en een saus van curryketchup en kruidenmayonaise.
  • Niet alleen het optreden van Hooverphonic brengt je naar hogere sferen, ook het Hooverphonic-bier doet dat! Brouwerij Boelens brouwt al sinds 1864 het lekkerste bier van ’t Waasland en brengt speciaal voor de gelegenheid een nieuwe tripel op de markt. Het smakelijk bruisende Hooverphonic-bier heeft een volle moutsmaak en werd pittig gekruid met citrushop.

Expo ‘Mad about Hooverphonic’ in De Casino Concertzaal

De Casino Concertzaal organiseert in samenwerking met Hooverphonic, grafisch vormgever Anton Marin en het Stadsbestuur Sint-Niklaas een unieke retrospectieve expo. De tentoonstelling ‘Mad about Hooverphonic’ vindt plaats in de Wase muziektempel en krijgt ook een monumentaal luik in het straatbeeld.

Rode draad doorheen de expo wordt het Hooverphonic-artwork van Anton Marin. Maar ook podiumdecors, promotiematerialen, instrumenten, concertfotografie, onuitgebrachte muziek en film, merchandising-objecten, kledingstukken, memorabilia en unieke curiosa maken deel uit van de tentoonstelling die 25 jaar Hooverphonic samenvat.

De unieke expositie vindt plaats van vrijdag 7 mei tot en met zondag 6 juni en is open voor het publiek van woensdag tot zondag, telkens van 16u tot 22u. De toegang is gratis.

Save The Date: muzikale showcase Hooverphonic

Net voor ze vertrekken richting Rotterdam geeft Hooverphonic een ultieme showcase in De Casino in Sint-Niklaas. Het muzikale online feest is te beleven op 7 mei om 18u op de Facebook- en Instagrampagina van @ontdeksintniklaas.

Tip: Je kan de muziek van Hooverphonic via deze onlinewinkel aankopen.

Meer informatie vind je op 100forhooverphonic.be.

Lees ook: Thuis 25: achter de schermen bij Vlaanderens populairste soap

Volg ons op sociale media of contacteer ons