Brussels Airlines maakt reizen gemakkelijker met documentcontrole thuis en een interactieve reiskaart

Brussels Airlines maakt reizen gemakkelijker met documentcontrole thuis en een interactieve reiskaart

17 augustus 2021 0 Door Deugenieten

Door de voortdurend veranderende reisbeperkingen en de vele verschillen in de documenten die immigratiediensten binnen en buiten Europa vragen, komt bij reizen naar het buitenland veel papierwerk kijken. Brussels Airlines wil reizen met het vliegtuig weer gemakkelijk en toegankelijk maken door reizigers te helpen om de juiste documenten mee te brengen naar de luchthaven.

Als je deze zomer met het vliegtuig op vakantie geweest bent heb je het ongetwijfeld gemerkt: De documentcontroles die op de luchthavens worden uitgevoerd, zorgen voor een enorme complexiteit. Daarom lanceert Brussels Airlines twee initiatieven om vakantiegangers nog beter te informeren en maakt de maatschappij het mogelijk om documenten thuis te laten verifiëren in plaats van op de luchthaven. Op die manier kunnen reizigers lange wachttijden aan de check-in balies op de luchthaven vermijden.

Documentcontrole thuis

Vanaf 18 augustus biedt Brussels Airlines reizigers met bestemming Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië en Griekenland de mogelijkheid om hun noodzakelijke gezondheidsdocumenten op voorhand thuis te laten controleren. Met de nieuwe service wil de luchtvaartmaatschappij het reizen gemakkelijker en toegankelijker maken en de wachtrijen aan de check-in-balies op de luchthaven beperken. Gasten die in aanmerking komen voor documentcontrole thuis ontvangen via e-mail een uitnodiging om hun documenten te uploaden vóór vertrek.

Zodra de documenten zijn geüpload, wordt een gecodeerde e-mail naar een Lufthansa Group service center gestuurd. Daar worden de ingediende documenten gecontroleerd. Zodra de documenten zijn goedgekeurd, ontvangt de passagier een bevestigingsmail en kan hij online inchecken. Als er documenten ontbreken of als de geüploade documenten niet aan de regels voldoen, zal het service center de passagier informeren en vragen de ontbrekende documenten te uploaden. In dat geval zal de passagier niet online kunnen inchecken.

Afhankelijk van de capaciteit van het servicecentrum kunnen in de toekomst nog andere bestemmingen worden toegevoegd.

Interactieve reiskaart

In samenwerking met Sherpa heeft Brussels Airlines een interactieve kaart gelanceerd. Deze kaart geeft reizigers alle relevante informatie en een overzicht van de nodige reisdocumenten. Het doel van de interactieve kaart is om reizigers een duidelijk overzicht te geven van de reismogelijkheden binnen Europa en daarbuiten. De kaart dient ook als inspiratiebron om de vrijheid van het reizen te herontdekken. Door op een selectievakje te klikken, kunnen passagiers aangeven dat ze gevaccineerd zijn en meteen de beperkingen per land zien.

De kaart wordt up-to-date gehouden door middel van diverse overheidswebsites en informatiekanalen. De kaart stuurt passagiers door naar de respectievelijke overheidswebsite van hun bestemming voor een beschrijving van de nodige documenten en voor meer gedetailleerde informatie. Je kan de kaart via deze link terugvinden.

Ben jij deze zomer met het vliegtuig op vakantie geweest en vond je de controles streng of net niet streng genoeg? We vernemen het graag in de comments.

Lees ook: Brussels Airlines heropent lounges op Brussels Airport

Volg ons op sociale media of contacteer ons